Fysiotherapie Kuip Onze praktijk Team Specialisaties Samenwerkingen Openingstijden / tarieven Afspraak maken Netwerken Huisreglement Nieuws

Aanmelden

Bij aanmelding wordt er gevraagd naar uw NAW gegevens, BSN nummer, identiteitsbewijs, uw verzekering en (indien van toepassing) de verwijsbrief. Daar er meerdere specialisaties zijn in onze praktijk is het van belang dat u aangeeft om wat voor een klacht het gaat, zodat u bij de juiste (gespecialiseerde) fysiotherapeut terecht komt.

Directe toegang fysiotherapie

Vanaf 2006 is de fysiotherapeut direct toegankelijk voor een screening en aanvullend beleid. Dit betekent dat een verwijzing van een huisarts of specialist niet altijd noodzakelijk is. Om in aanmerking te komen voor een chronische machtiging is wel een verwijzing nodig. Uw therapeut zal u hierover informeren.

Uw eerste afspraak

We proberen in 30 minuten uw klacht goed in kaart te brengen door middels van een intake-gesprek. Aan hand hiervan doen wij een onderzoek. Op basis van het onderzoek wordt een behandelplan opgesteld en deze zal met u besproken worden. Tijdens uw eerste bezoek proberen wij ook altijd de behandeling te starten, maar dit is niet altijd mogelijk. De tweede afspraak zal meteen gestart worden met de behandeling van uw klacht.

Afmelden

Indien een afspraak om welke reden dan ook niet door kan gaan, dient dit 24 uur voor de afgesproken behandeling gemeld te worden. Wanneer dit niet gebeurt zijn wij genoodzaakt om een verzuimtarief bij u in rekening te brengen.
In overleg met het secretariaat of uw behandelend fysiotherapeut kan bij ziekte of onvoorziene omstandigheden van deze regel worden afgeweken.

Kwaliteit

De fysiotherapeuten die werkzaam zijn binnen onze praktijk staan geregistreerd in het Kwaliteitsregister van het KNGF.

Privacy in de praktijk

De praktijk beschikt over afgesloten behandelruimten waardoor uw privacy is gewaarborgd.

Waarneming

Om er voor te zorgen dat uw behandelproces niet wordt verstoord nemen collega's binnen de praktijk voor elkaar waar tijdens vakantie, studie- of ziekteverzuim.
Wanneer door omstandigheden een fysiotherapeut voor langere tijd afwezig is wordt mogelijk een fysiotherapeut van buiten de praktijk gevraagd uw behandeling over te nemen.

Hygiëne

U hoeft voor uw behandeling geen handdoeken mee te nemen. Wij zorgen hiervoor. Daarnaast krijgt u een eigen laken met uw naam. Wij zorgen ervoor dat deze gewassen worden.

Klachten

Indien u niet tevreden bent of een klacht heeft over de bejegening door of behandeling van uw fysiotherapeut of een van de andere personeelsleden, kunt u dit melden aan uw fysiotherapeut of een van de maatschapsleden. Uw klacht zal worden behandeld conform de richtlijnen van het KNGF.  U vindt hierover informatie in het folderrek in de wachtruimte van onze praktijk.

Verzekering

Uw behandelingen worden geheel of gedeeltelijk vergoed vanuit uw aanvullende verzekering. U bent te allen tijden zelf verantwoordelijk voor deze vergoeding. Wij hebben geen inzicht in behandelingen die buiten deze praktijk gegeven zijn. Voor vragen of uitleg kunt u onze secretaresse en/of uw behandelend fysiotherapeut raadplegen.

Eigendommen

De praktijk is niet verantwoordelijk voor uw eigendommen.

Privacyreglement


Praktijkreglement

FYSIOTHERAPIE KUIP Michiel de Ruyterweg 105 5262 VC Vught  telefoon 073 - 6566802 info@fysiotherapiekuip,nl